Naam:
Foto’s:
107
Video’s:

Over mij

Ik ben nu net 19 jaar oud en ik heb op dit moment een tussenjaar. Iets wat ik eigenlijk altijd al wilde na de middelbare school om te gaan reizen. Want mijn grote droom is om een wereldreis te maken en mijn allergrootste droom is om naar Zuid-Afrika te gaan. Wie mij kent, weet dat ik van alle soorten en maten mens houd, ik van dieren houd, ik soms van sporten houd, van zomers en winters weer houd (nouja eigenlijk alleen wintersport), ik veel opkijk tegen mijn familie en vrienden, ik het leuk vind om met mode bezig te zijn, ik het belangrijk vind om goed voor onze aarde te zorgen, dat ik van feestjes en festivals houd, ik van dansen en zingen houd (ook al ben ik daar niet zo goed in), dat ik al 6 jaar vegetarisch eet, ik later in het buitenland wil wonen (vooral in Afrika), dat ik van tekenen en schrijven houd en dat ik niet zo snel ergens bang voor ben.

Over mijn reis

En ja hoor mijn allergrootste droom komt uit, want over 3 dagen ga ik naar Kaapstad! Ik ga vrijwilligerswerk doen en zelf nog een beetje de stad ontdekken. Drie weken lang ga ik het Surf and Adventure project volgen. Dat houdt in dat ik kinderen ga helpen met surfen/zwemmen en ook ga ik helpen op scholen in de townships.  Ik verblijf dan in een hostel met ander internationale vrijwilligers en samen zorgen we ervoor dat die kinderen even alles kunnen vergeten. In het weekend ben ik vrij en worden er vaak leuke uitstapjes gemaakt. Voor de rest eten en koken we samen en delen we de slaapkamers. Dus het wordt zeker wel wat spannend, maar waarschijnlijk ook heel gezellig. Na die drie weken ga ik zelf nog een klein weekje naar het Backpackers hostel in Kaapstad. Ik wilde namelijk er zeker van zijn dat ik zo veel mogelijk van de stad gezien heb. Zo heb ik veel op de planning staan, Tafelberg beklimmen, Bo-Kaap bezoeken, winkelen en eten bij VA waterfront, skydiven of paragliden, lokale markten bezoeken, Kaap de goede hoop bezichtigen en nog veel meer. Ik heb er onwijs veel zin in en ga hier zeker veel over schrijven en delen. Hopelijk ga ik nog veel meer reizen maken en gelukkig heb ik er ook al een aantal op zitten. Maar nu maar even naar genieten in Kaapstad.

Liefs Di

Bezochte landen