Lion’s Head

8 april 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Mijn zaterdag was goed afgesloten met een gezellige avond bij Saltycrax. We hadden heerlijk gegeten en een quiz gespeeld. Ook had ik een ander Nederlands meisje ontmoet, Ona. Ze blijft hier maar een weekend, maar ze gaat ook een project doen hier in de buurt. Uiteindelijk kwamen we tijdens het praten uit op skydiven. Dus waarschijnlijk heb ik mijn maatje daarvoor gevonden hahaha (als ik het ga doen dan). Zondag begon ook al goed, want het was heerlijk weer. Ik en Ida gingen na het ontbijt richting het strand. We hebben lekker gezond met weer de bergen als achtergrond. Daarna gingen we weer richting huis en maakten we ons klaar om Lion’s Head te gaan beklimmen. Nog wat anderen gingen met ons mee en zo vertrokken we richting de berg. We hadden er allemaal ontzettend veel zin in. Eenmaal uit de Uber zagen we het pad en daar gingen we dan. Het begon al best steil, maar wat was het mooi en de zon scheen ook nog eens lekker op ons gezicht. Op een gegeven moment moesten we echt gaan klimmen, dus ladders beklimmen, met onze handen rotsen beklimmen en dunne paadjes bewandelen. Het uitzicht is echt niet te beschrijven. Je hebt alles in één. De Tafelberg, de stad en de zee. Na een lange beklimming, kwamen we steeds meer richting de top. Eenmaal bij de top waren we gaan zitten en van het uitzicht en de zonsondergang aan het genieten. Na de zonsondergang begon het wat donkerder te worden, dus gingen we weer afdalen. Nu zag je alle lichtjes van de stad en de sterren! Af en toe konden we het pad niet goed zien of zagen we een rots niet door het donker hahah. Dus we liepen uiteindelijk met onze zaklampen van onze mobieltjes aan. Eenmaal beneden was het rond half acht en hadden we allemaal erg honger, dus gingen we richting Kloofstreet voor een gezellig restaurantje. We hadden heerlijk gegeten en onze hoogte en mindere leuke punten van de week verteld. Van deze week zijn mijn hoogte punten natuurlijk het ontmoeten van de kindjes en het beklimmen van Lion’s Head was ook echt een bijzondere ervaring. Mijn minder leuke puntje weten jullie al, dat is het slapen haha. Maar wauw wat was Lion’s Head gaaf! Table Mountain staat zeker ook op de planning. Iedereen voelde de adrenaline van het beklimmen en af en toe was het ook echt wel een beetje gevaarlijk, maar dat maakte het juist spannend. Ik heb in ieder geval genoten van mijn weekend, de vergadering begint nu zo en de week dus ook. Ik kijk er weer naar uit!

Liefs Di

1. Ömer:
    8 april 2019
    Wow!!! Fantastische foto's weer. Ik vind het echt leuk voor je dat je zo enorm van geniet en ik ben super trots op je dat deze avontuur aan bent gegaan. Op jou leeftijd had ik dat echt niet aangedurfd.
  2. Ambie:
    8 april 2019
    WAUW! Echt prachtig dat uitzicht en dat op een foto, dan moet het nog veel mooier zijn geweest in het echt. Die foto’s van jou op die rots zijn ook echt mooi. Succes & veel plezier alweer in je tweede week 💋💋💋💋
  3. Babs:
    8 april 2019
    Prachtig! Kan je mooi van je bucketlist afstrepen! Dat smaakt vast naar meer.
    Mooie ervaringen hoor lieve Dilaar! Maar wil je je moeder niet gek maken .... en vertellen over gevaarlijke enge donkere bergwandelpaadjes. 😱 Je kent me he, ben niet zo stoer als mijn dochter hierin. 😉
  4. Melissa:
    8 april 2019
    Hey Dilaar, het ziet er echt super mooi uit allemaal! Echt héél leuk dat je dit allemaal mag meemaken en ben wel een beetje jaloers hoor haha ;) Geniet van de aankomende weken! XX Melis
  5. Ronald:
    8 april 2019
    WoW Dilara wat ongelooflijk gaaf allemaal en wat een mooie foto’s. Haha ik kan je moeder wel een beetje begrijpen hoor 😉... niet al te gedetailleerd worden over smalle bergpaadjes en steile hellingen 😅. Maak er de komende week ook weer iets moois van. Ik kan hier alleen maar jaloers op je zijn. Geniet!!
  6. Opa en Oma:
    8 april 2019
    Je kunt terugkijken op een mooie eerste week. Niet te vaak van die smalle bergpaadjes opzoeken hoor. De ene foto is nog mooier dan de ander. Je verblijft in een mooie omgeving. Veel succes in je tweede week. XXXX
  7. Sandra:
    9 april 2019
    The time of your life!! Indrukwekkend allemaal hoor. Dit doe je goed! Xxx
  8. Mettie:
    9 april 2019
    Wauw zeg, wat maak jij bijzondere dingen mee!! Heeel erg mooi dat uitzicht en met lichtjes lijkt het me ook echt prachtig. En wat een leuk sportief outfitje heb je aan haha. Goodluckies verder xx
  9. Em:
    10 april 2019
    wow echt super mooi di! veel plezier xx