Lieve kindjes

17 april 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Één na laatste dag gehad op de school vandaag. Want vrijdag is het goede vrijdag en hebben de kinderen vrij. Ik vind het echt jammer dat het alweer zo snel voorbij is. Ik vind het zo fijn om bij de kindjes te zijn en we beginnen elkaar steeds beter te kennen. Vandaag had ik wat leuke fotootjes gemaakt met de kinderen en iedereen wilde er natuurlijk op. Na de ochtend hadden we surfles gegeven aan wat kinderen. De golven waren heel sterk, maar het waren wel goede golven om te surfen. Ze hadden allemaal heel veel plezier en de zon scheen ook nog eens lekker, dus het was niet zo koud als de laatste keer. Dit weekend was ook weer goed geslaagd. Ik was zaterdag naar de Old Biscuit Mill en de Greenmarket Square geweest. De Old Biscuit Mill is echt een super leuke plek, verschillende kraampjes met mooie spulletjes en natuurlijk de lekkere foodtrucks. Ik was hier ook erg goed geslaagd qua sieraden en souveniertjes. De Greenmarket Square was meer een vlooienmarkt met lokale spulletjes. Ook hier heb ik wat leuks gehaald. In de avond hadden we lekker eten besteld en zijn we daarna naar het optreden van mijn surfleraar geweest. Toen we binnenkwamen was het letterlijk alleen onze vrijwilligersgroep en misschien drie andere haha. Maar het was super gezellig en we hadden ons goed vermaakt. Zondag ben ik met Clara en Ida weer terug gegaan naar Hout Bay Market, de markt waar ik ook was op mijn introductie dag. Wat dingetjes gekocht en heerlijke sushi gegeten. Mijn weekend was dus lekker een shop weekendje waarbij ik wel wat centjes heb uitgegeven, oepsie. Maar het was het helemaal waard. Maandag begon de dag weer met een vergadering en het opruimen van de spullen. Daarna zijn Freddie, Leonie, Ida en ik naar Stellenbosch geweest. Dit is een dorpje vlakbij Kaapstad, dat vooral bekend staat om de wijngaarden. Het was echt een super mooie plek met allemaal schattige witte huisjes, eetplekjes en een mooie kerk. Ook hier zijn we wat leuke winkeltjes in geweest en kwamen uiteindelijk uit bij de kerk. Echt een heel mooie kerk met een mooie tuin en de bergen als achtergrond. We zijn naar binnen gegaan en daar kregen we een rondleiding van een vriendelijke man. We hadden ook nog een kaarsje aangestoken en daarna zijn we weer verder gegaan. Op zoek naar een leuke eetplekje en zo kwamen we uit op Birdcage. Dit restaurantje bevond zich in een schattige binnenplaats. Het was heel leuk ingericht en het eten was echt heerlijk. Bij het afrekenen namen we ook nog een cupcake mee, deze hebben we lekker op gegeten in een klein parkje in de zon. Nu is het alweer woensdag en heb ik dus nog maar drie dagen over in het project. Vrijdag gaan we lekker surfen bij Muizenberg en zaterdag vertrek ik richting het Backpack hostel, dat zich meer in het centrum van Kaapstad bevindt. Ik heb dan alweer wat dingetjes op de planning staan. Zo ga ik zondag een Cape Point Tour doen, waarbij ik naar Kaap de Goed Hoop, Boulders Beach (met de pinguïns) en Muizenberg ga. Maandag begin ik aan een tweedaagse safari en overnacht ik dus ergens anders. En woensdag is mijn laatste dag hier in Kaapstad en weet ik nog niet zeker wat ik ga doen, maar dat zie ik dan wel. Ik heb namelijk nog veel op mijn lijstje staan. Helaas te veel om nog in deze tijd te doen, maar dat is des te meer een reden om hier zeker terug te komen! Ik ga nu nog mijn laatste tijd genieten met de kindjes en de mensen hier. Maar wat ben ik blij dat ik deze reis heb mogen maken!

Liefs Di

1. Ambie:
    17 april 2019
    Mooi dat je je zo vermaakt!! Super leuk dat je op safari gaat, dat lijkt me zo vet! Geniet nog lekker van je laatste daagjes Di. Dikke dikke kus😘😘😘😘
  2. Ronald:
    17 april 2019
    Hey Dilaraaaa. Wat leuk weer om te lezen en wat een mooie foto’s. Zo mooi om je zo te zien genieten met die kindertjes 😍. Wat zullen ze jou gaan missen daar!! Ik wens je nog heel veel plezier de komende dagen en geniet van elk moment dat je hebt! 😘
  3. Babs:
    ❤️
  4. Em:
    18 april 2019
    Ah zo leuk di! super lief al die kindjes <3 Geniet nog maar lekker van je laatste daagjes en je safari! xxxxx
  5. Opa en Oma:
    20 april 2019
    Hoi Dilara, ik zie op de foto' s veel wederzijds geluk tussen jou en de kinderen. Dat is waar voor jou alle omdraait. Je reis is geslaagd. Sterkte bij het afscheid. Kus Opa.